۱۳۹۳ مهر ۲۶, شنبه

از همجنسگرا گریزی تا همجنسگرا ستیزی

برنده یوروویژن دوره قبل رو عکسش رو دیده بودم توی شبکه های مجازی . و دیده بودم که جدا از بحث در باره نوع موسیقیش بیشتر به مسائل مربوط به تمایلات جنسیتیش پرداخته شده تو سطح جهان . من هم چون ظاهرا مشکلی با جنسیت و تمایلات جنسی افراد ندارم و موضوع رو مربوط به خودشون میدونم اصلا پیگیر موضوع هم نبودم و مواضع خصمانه علیه اون رو نادرست میدونستم . هنرمندهای زیادی رو میشناسم که همجنسگرا هستن  و من هم جدا از تمایلاتشون به خود اونها خیلی علاقه دارم  ( میتونم چندین بازیگر سینمای هالیوود رو براتون اسم ببرم در این مورد ) . ایشون چند روز پیش برای مناسبتی  گویا در مقابل دفتر اتحادیه اروپا برنامه داشته و من چند دقیقه از کنفرانس خبریش رو دیدم و ازش خوشم نیومد . موسیقیش رو نشنیده بودم و هنوزم نشنیدم . این که میگم خوشم نیومد دقیقا از خودش خوشم نیومد .   چرا ؟ خب آدما به خاطر خیلی چیزا از دیگران خوششون میاد یا خوششون نمیاد یا حتی بدشون میاد . این که ازش خوشم نیومده مهم نیست  اونم شاید از من خوشش نیاد ولی چیزی که مهمه اینه که من این خوش نیومدنم رو به زبون میارم . من از خیلیها خوشم نمیاد و همیشه هم به زبون آوردم . از شریفی نیا خوشم نمیاد از دهنمکی و خیلیهای دیگه ؛ جاستین بیبر مثلا . از گفتنش هم نه شرمنده ام و نه احساس بدی دارم . به همین علت دلیلی هم نمیبینم از اظهار نظرم در باره فرد مذکور ( مسخره است که حتی اسمش رو هم نمیدونم ) شرمگین باشم . این که علت بد اومدنم از امثال دهنمکی جنسش با بد اومدنم از جاستین بیبر فرق میکنه از دید خودم مهم نیست و به همین دلیل علت بد اومدنم در مورد اخیر هم که قطعا منشا جنسیتی داره هم برام مهم نیست .
حالا
شاید من دچار همجنسگرا گریزی باشم . همجنس گرا هراسی طبعا ندارم ولی اینکه با توجه به اظهار نظرم متهم میشم به همجنسگراستیزی  یا نه برام سواله 
اگر نه که هیچ ولی اگه اظهار نظر من مصداق همجنسگرا ستیزیه آیا اظهار نظر من و خیلی های دیگه در باره مثلا دهنمکی یا حاتمی کیا یا جاستین بیبر یا ... مصداق چیز مشابهی میشه ؟ ماها نمدونم چی چی ستیزیم ؟ من که شخصا قصد خود سانسوری در اظهار نظرم رو ندارم و همیشه حرفم رو همه جا و در هر موقعیتی گفتم و باز هم میگم ولی اینکه به قول دوستی یک عده مثل کلیسای کاتولیک قرون وسطا همواره در حال تفتیش باشن تا از هر چیزی یک نشانه ضد فمینیستی یا سکسیستی یا همجنسگراستیزانه یا ... بیرون بکشن کمی تا قسمتی تهوع آوره . نکته اینه که با اعمال فشار به دیگران برای خود سانسوری نه تنها نتیجه مثبتی حاصلشون نمیشه بلکه با این رفتار عملا حساسیت برای واکنشهای لازم در مقابل رفتار ضد اجتماعی و ضد انسانی که نه محدود به اظهار نظر شخصی که عملا در روابط و قوانین و غیره در جامعه است رو کم میکنن در حالی که ظاهرا انگیزه اصلیشون باید بالا بردن همین حساسیتها باشه ولی اثر معکوس این افراطگرائی رو کما بیش میشه در همین شبکه های اجتماعی به چشم دید که از دید من نوعی رو به افزایش هم هست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر