۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

چیزی دیگر در فردای انتخابات

دوستی در فضای گوگل پلاس مطلبی نوشته بود که فردای انتخابات حکومت جشن حضور شکوهمندانه بر گذار میکند و سایتهای سبز خبر از بی رونقی انتخابات خواهند گفت که چگونه مردم در خانه مانده و رای نداده اند و چند نکته واقعگرایانه دیگر . اما ورای این نکات فردای انتخابات من منتظر چیزی دیگر هستم .
حکومت ( نه دولت ) شرایط بدی را تحمل کرده . همه چیز را سعی کرده زیر سبیلی رد کند تا این دولت و وزارت کشورش انتخابات را برگذار کند و پرده ای دیگر از نمایشات متظاهرانه حکومت در سخت ترین شرایط بگذرد . اما پس از برگذاری جدا از این که چه نتیجه ای حاصل شود ( درست تر اینکه چه نتیجه ای اعلام شود ) زمان اقدام حکومت فرا میرسد . اقداماتی که دیگر بدون ملاحظه و تعارف و ظاهر سازی حد اقلی که طی ماه های اخیر مراعات میکرده صورت خواهد گرفت . از فردای انتخابات انتظار هر گونه شگفتی از جانب حکومت را دارم . از کش دادن سوال از رئیس جمهور در مجلس که به بعد از انتخابات موکول شده بود تا حد استیضاح و عدم کفایت تا برخوردهای پلیسی و امنیتی با منتقدین جزء و مستقل و هر چیزی که حتی الان به ذهنمان خطور نمیکند . فردای انتخابات زمان رها شدن فشاری است که حکومت طی مدتی طولانی تحمل کرده . این چیزی است که من فرای نتایجی که اعلام خواهد شد پیش بینی میکنم و برای اولین بار واقعا امید وارم که پیش بینی اشتباهی داشته باشم چون نتیجه آن را در بسته تر شدن به مراتب بیشتر فضای جامعه میبینم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر