۱۳۹۱ فروردین ۱۳, یکشنبه

آینده

چین و روسیه هم سر قطعنامه جدید سوریه کوتاه اومدن . دنیا به این رسیده که اسد باید با جریان مخالفین مذاکره کنه.بعدش چی میشه یه جورائی قابل پیش بینی هست ولی سوال چیزدیگه است :
قائله سوریه دیر یا زود به نتیجه میرسه .وقتی یه روز ایران در این موقعیت قرار گرفت ؛ اونوقت کدوم جریان مخالف باید مذاکره کننده تلقی بشه؟ رضا پهلوی که از طرف کاربرای رادیو فردا شخصیت تاثیر گذار سال 90 انتخاب شده؟یا مثلا خاتمی ؟ خدائیش فک کن. اونائی که هنوز سنگ اصلاح طلبی حکومتی روبه سینه میزنن و سینه چاک داش خاتمی جونشون موندن ؛ ولله که اون روز هم میان میگن خاتمی بهترین گزینه برای مذاکره با نظامه . یکی دو دقیقه طول کشید تا بقیه اینو بنویسم بسکه خودم با خودم خندیدم به اینا .
ولی نکته اینه که بحث آلترناتیو سازی و تشکیل یک شورای فراگیر برای جبهه اپوزوسیون خیلی مهم به نظرمیرسه و باید بیشتر از قبل به اخبار اون پرداخت وهر نکته پیرامون اون رو بهش توجه کرد .جریانهای داخل نظام مثل اصولگرا واصلاح طلب و انحرافی و ... سرشون با خودشون گرمه . لازمه که توجهات اونائی که واقع بین هستن به موضوعی که عرض کردم بیشتر از قبل باشه و اون مطالب رو بیشتر پوشش بدن و دیگران رو در جریان کوچکترین خبرهاش قرار بدن . این نوع توجه منجر به تمرکز هم خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر