۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

پیرامون نقد تبلیغات

قرصهای افزایش قد فلان . همه ما بارها با تبلیغاتی مواجه شدیم که ظاهرا مسخره است . چه تبلیغ یک کالا . چه تبلیغ یک آقا یا یک جریان و رفتار . ما به لحن و محتوای تبلیغ میخندیم . سوال تکراریمون اینه که کدوم احمقی اینطور شیفته فلان و بهمان حضرت آقا میشه ؟ کی میره پولش رو میده از این کالا بخره ؟ کی به دستور آقا یا فلان جریان چنین رفتاری رو از فردا انجام میده ؟
یه مثال میزنم : شما نمیتونی بری به خاله بازی چند تا بچه مثلا پنج ساله نگاه کنی و بگی مثلا چرا بین اتاق و پذیرائی دیوار و در واقعی وجود نداره ؟ . چون بچه ها شیفته اون بازی هستن و در اون اوج شیفتگی همه چیز رو همونجور که فکر میکنن میبینن.
اون کسی که شیفته تهیه یک قرصه که فوری قدش بلند بشه اهل منطق و علم و تجربه نیست . و اون شرکت اون تبلیغ رو نه برای شما که برای اون فرد و افراد مثل اون میسازه. پس هر چه رویائی تر بهتر . بذار مخاطب قبول کنه که فلانی نمیتونسته تو فلان ورزش وارد بشه ولی با خوردن اون قرصها قدش بلند شده و الان ورزشکار حرفه ای شده و خیلی هم راضیه.از اون چیزی که در وبلاگهای تشکیلاتی نوشته میشه تعجب نکنید . مخاطب اونها شما نیستید . اونها برای عرزشی ها نوشته میشه که شیفته اون مطالب شدن . اینو برای همه جریانها بسط بدید و دقت کنید ببینید تو چند تا مطلب و کالا و محورو آقا و موضوع شیفته هستید ؟ آیا در اوج علاقه و توجه به چیزی با نگاه انتقادی هم به اون نگاه میکنید ؟ اگر نه .... در اون خصوص دارید خاله بازی میکنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر